-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:52145 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا سجده بر مأكولات و ملبوسات صحيح نيست ؟
قلت لابي عبدالله(ع) اخبرني عما يجوز السجود عليه و عما لايجوز
قال السجود لايجوز الا علي الارض او ما انبتت الارض الا ما اكل او لبس،فقلت له جعلت فداك ما العلة في ذلك قال لان السجود هو الخضوع للهعزوجل فلاينبغي ان يكون علي ما يؤكل و يلبس لان ابنا الدنيا عبيد ما ياكلونو يلبسون و الساجد في سجوده في عبادة الله تعالي فلاينبغي ان يضع جبهتهفي سجوده علي معبود ابناء الدنيا الذين اغتروا بغرورها و السجود عليالارض افضل لانه ابلغ في التواضع و الخضوع لله عزوجل.
به امام صادق(ع) گفتم خبر بده به من از آنچه كه سجده بر آن جايز است وجايز نيست فرمودند: سجده بايد بر زمين و آنچه كه از زمين ميرويد باشدمگر اين كه از ماكولات و ملبوسات باشد گفتم: فدايت گرديم علت اين كه برماكولات و ملبوسات نميشود سجده كرد چيست؟
فرمودند: چون سجده خضوع است براي خداوند و سزاوار نيست كه برماكول و ملبوس سجده شود چون دنيا دوستان عبيد آنچه كه ميخورند وميپوشند ميباشند و كسي كه براي خداوند سجده ميكند سزاوار نيست كهپيشاني خود را براي سجده بر معبود دنيا پرستان مغرور قرار دهند و سجده برزمين افضل است چون تواضع و خضوع را بهتر ميرساند.
اگر به فرموده امام توجه شود امام در جواب كسي كه سؤال ميكند چرانبايد به ماكولات و ملبوسات سجده كرد، ضمن تعريف سجده ـ كه عبارتاست از خضوع براي خداوند و معرفي اهل دنيا كه عبيد ماكولات و ملبوساتخود هستند ـ ميفرمايد: كسي كه ميخواهد براي خداوند سجده كند سزاوارنيست كه بر معبود اهل دنيا سجده كند و بهترين چيز براي سجده و نشان دادنخضوع زمين است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.